Elevdemokrati

Vi tager eleverne med på råd, udvikling og samarbejde. Der gemmer sig nemlig meget rigtig godt initiativ og engagement blandt eleverne. Elevrådet deltager endvidere i møder med skolebestyrelsen.

Elevrådet arbejder ud fra en fælles ånd om at skabe de bedste forudsætninger for trivsel, udvikling og demokrati.
Læs mere om hvordan de forskellige afdelinger på Skovvejens Skole arbejder i elevrådet herunder.

Jyderup

Trivsel arbejder vi med gennem vores elevråd, i både underhus (0.-5. klasse) og overhus (6.-9. klasse). Elevrådet er meget dedikeret og sætter gang i projekter til gavn for fællesskabet, bl.a. et kunstprojekt, hvor eleverne udviklede ”toiletkunst” med det formål, at holde skolens toiletter pæne og rene. Elevrådet samarbejder med skolebestyrelsen og deltager i de møder der afholdes på skolen.

Kildebjerg

Elevrådet er med til at understøtte god trivsel og med et højt engagement, igangsætter de nye projekter og taler elevernes sag til gavn for fællesskabet. Elevrådet er også initiativtagere til den årlige gallafest for 6.-9. klasse samt en elevrådsdag med aktiviteter for 0.-5. årgang. Elevrådet samarbejder med skolebestyrelsen, og deltager endvidere i de møder der afholdes på skolen.

Nr. Jernløse

Afdelingen har et velfungerende elevråd, der er delt op i 3 råd; 0.-2. klasse, 3.-6. klasse samt 7.-9. klasse. Fælles for alle tre råd gælder det, at der tales om demokrati og det ansvar man har for at få videregivet information både internt og eksternt. Fra 4. klasse deltager repræsentanterne i et fælles elevrådskursus.
Elevrådets fornemmeste opgave er, at arbejde med trivsel på skolen samt komme med forslag til nye aktiviteter. Elevrådet har bl.a. haft iværksat et LAN-party for elever på mellemtrinnet og er også med i planlægningen af traditionsdage. 

Undløse

Elevrådet på afd. Undløse er sammensat af elever fra 3. til 6. klasse. Elevrådet arbejder bl.a. med trivsel, planlægning af fælles arrangementer samt deltager i de skolebestyrelsesmøder, der afvikles på matriklen. Elevrådet inddrages også i beslutninger omkring brugen af regler i skolegården og på legepladsen.



Feedback

Sidst opdateret

12.12.2016

Ansvarlig redaktør

Pernille Haagensen